Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Počátky českého soukromého vysokého školství (na případové studii Vysoké školy finanční a správní)
Straková, Magdalena ; Houda, Přemysl (vedoucí práce) ; Krátká, Lenka (oponent)
Počátky českého soukromého vysokého školství na případové studii Vysoké školy finanční a správní Bc. Magdalena Straková ABSTRAKT Práce Počátky českého soukromého vysokého školství na případové studii Vysoké školy finanční a správní zpracovává období mezi lety 1999 až 2009, kdy díky úpravě zákona o vysokých školách mohly vzniknout první soukromé vysoké školy. Pomocí orální historie mapuje a strukturuje danou oblast na případové studii jedné z prvních soukromých vysokých škol. Historii školy práce rozdělila na tři části: příprava projektu a vznik školy, období růstu a moment, kdy se objevily první problémy s kvalitou a reputací. Přináší současně odpověď na otázku, nakolik existence soukromého vysokého školství změnila sféru terciárního vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA Vysoká škola finanční a správní, soukromá vysoká škola, soukromá univerzita, terciární vzdělávání, orální historie, případová studie
Řídící struktura vysokých škol
Obergruber, Petr ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Název diplomové práce: Řídící struktura vysokých škol Abstrakt: Diplomová práce "Řídící struktura vysokých škol" mapuje klíčové organizační prvky vysokých škol v České republice, a to jak z pohledu vnitřního ze samotné školy, tak z pohledu vnějšího z různých institucí, které jsou navázány na vysoké školy, kontrolují je, nebo jsou jinak svázané s jejich existencí. Tyto organizační prvky jsou také porovnány s běžnou praxí managementu a jsou ukázány klíčové momenty, kde se praxe obchodních organizací liší od praxe vysokých škol. V rámci seznámení se s organizační strukturou byla provedena analýza počtu vedoucích pracovníků a to jak v absolutních číslech, tak i vzhledem k počtu studentů na vybraných vysokých školách. Nakonec byly provedeny rozhovory s řídícími pracovníky z těchto vysokých škol a porovnány jejich zkušenosti z vysokoškolského života. Klíčová slova: Vysoká škola, Akreditační komise, management, rektor, děkan, prorektor, proděkan, financování, organizační struktura, zákon o vysokých školách
Digitální repozitáře na vysokých školách v České republice
Zlatohlávková, Růžena ; Bratková, Eva (vedoucí práce) ; Římanová, Radka (oponent)
Cílem diplomové práce je představit, analyzovat, porovnat a zhodnotit současný stav digitálních repozitářů na vysokých školách v České republice, které využívají pro svůj digitální repozitář softwarovou aplikaci. Praktickému výzkumu předchází teoretická část, která čtenáře uvede do problematiky budování a provozování digitálních repozitářů v českém akademickém prostředí. Stěžejní kapitolou praktické části jsou pak výsledky vlastní analýzy, na které navazují výsledky doplňujícího průzkumu vysokých škol, které neprovozují digitální repozitář s využitím softwarové aplikace a volí jiný způsob ukládání a zpřístupňování své šedé literatury. Závěrem celé diplomové práce je nastínění budoucího vývoje zkoumané problematiky a perspektiva dalšího rozvoje českého akademického prostředí.
Pracovněprávní vztahy akademických pracovníků
Mikšovská, Zdenka ; Světlíková, Daniela (vedoucí práce) ; Klára, Klára (oponent)
Diplomová práce na téma pracovněprávní vztahy akademických pracovníků ve svých úvodních kapitolách poskytuje souhrnný přehled o historickém vývoji pracovního práva, právních norem a rozvoji vysokého školství v České republice. Dále byl poskytnut výklad o pramenech práva, byly detailně charakterizovány jednotlivé právní normy. Smyslem výše uvedené analýzy bylo vytvořit si ucelený přehled o systému pracovního práva. Ve čtvrté kapitole byly detailně rozebrány druhy pracovněprávních vztahů, aby v následující kapitole bylo na konkrétní vysoké škole, Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, poukázáno, jakým způsobem je výše uvedená problematika řešena v praxi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.